Proces zápisu do školy Makovičky je obojstranné poznávanie.
Vy spoznávate náš systém hodnôt a prístup k vzdelávaniu, a my sa dozvedáme o vás, vašich očakávaniach a potrebách vášho dieťaťa.
Od novembra do marca organizujeme rôzne aktivity v rámci informačnej kampane, počas ktorej škola prezentuje svoju ponuku a rodičia môžu vyjadriť svoje očakávania.
Ak máte záujem o zápis do školy, prosíme vás, aby ste vyplnili krátky formulár.
Na základe predzápisových aktivít a zápisu vám vedenie školy zašle rozhodnutie o prijatí najneskôr do 30. apríla 2025.
Máte dodatočné otázky k školnému alebo Vám niečo nie je jasné? Napíšte nám pomocou kontaktného formuláru.
V Makovičkách sú stavebnými kameňmi vzdelávania vnímaví učitelia, individuálny prístup k výučbe, bezpečné prostredie, zmysluplné učebnice, moderné pomôcky a inšpirujúce priestory.
Tieto prvky vytvárajú základ, na ktorom sa deti môžu rozvíjať a objavovať svet okolo seba.
Ranný kruh je priestor, kde učiteľ vedie rozhovory s deťmi a cielene rozvíja ich emocionálnu inteligenciu. Pomáha im nahliadnuť do svojho vnútorného sveta a lepšie ho pochopiť.
Rešpektujúca komunikácia, ktorú sa učíme, je integrálnou súčasťou celého učebného procesu.
Týmto spôsobom vytvárame prostredie, ktoré podporuje otvorenosť, empatiu a vzájomné porozumenie.
Máme jedinečný šlabikár, ktorý rozvíja jazykové zručnosti a kladie dôraz na porozumenie textu a zmysluplný prístup k písaniu.
Deti sa učia formulovať a zapisovať svoje vlastné myšlienky, čo vedie k rastu ich slovnej zásoby. Šlabikár sa zameriava na komplexnejšie rozprávanie a porozumenie príbehom.
Rozvoj reči úzko súvisí s čitateľskou gramotnosťou, čím posilňuje celkový proces učenia sa.
Comenia Script® je praktické písacie písmo, ktoré používajú naše Makovičky.
Je jednoduché, moderné a prispôsobené súčasným potrebám. Naším cieľom je, aby deti zažívali radosť z písania a čitateľnosť.
Na nácvik písma využívame rôzne materiály a pomôcky, ktoré sú súčasťou komplexného didaktického systému.
Čítanie kníh je súčasťou kultúry našej školy. Triedna knižnica významne prispieva k rozvoju čitateľskej gramotnosti Makovičiek.
Poskytuje im široký výber kníh, ktorý motivuje k čítaniu a objavovaniu rôznych žánrov. Zlepšuje porozumenie textu, rozvíja slovnú zásobu a analytické myslenie.
Žiaci sa učia samostatnosti pri výbere materiálov a zlepšujú si schopnosti kriticky hodnotiť informácie.
Triedna knižnica je prvý krôčik na ceste k celoživotnej láske k literatúre.
Hejného metóda sa zameriava na vytváranie logických schém v mysliach žiakov. Namiesto učenia sa pravidiel a postupov naspamäť podporujeme samostatné uvažovanie detí.
Učia sa logicky rozmýšľať, riešiť úlohy a obhajovať svoje riešenia v diskusii. Princípy tejto metódy presahujú rámec matematiky a obohacujú aj ostatné predmety, napríklad cez prácu s chybou rozvoj vlastného poznania.
Týmto spôsobom sa v našich žiakoch rozvíja nákazlivá radosť z úspechu!
V Makovičkách objavujú deti svet zážitkovo prostredníctvom pokusov, pozorovaní a diskusií.
Nie sú prázdne nádoby; majú už množstvo vedomostí a skúseností. Vytvorme im priestor, kde môžu zdieľať svoje predstavy o svete a formulovať vlastné myšlienky.
Učiteľ efektívne nadviaže na ich nápady, čím podporí ich ďalší rozvoj a zvedavosť.
Každý rodič chce pre svoje dieťa to najlepšie. Platí to aj pri výbere školy v ktorej dieťa trávi podstatnú časť dňa a svojho času. Sme vďační, že sme pred rokmi našli Makovičky, školu (vtedy ešte začínajúcu malotriedku), ktorá našim deťom poskytla slobodný priestor na rast, bez zbytočného tlaku na výkon a výsledok.
Chyba je tu prirodzenou súčasťou procesu učenia sa a prihliadanie k osobnosti dieťaťa absolútnou samozrejmosťou.
To, že naše deti chodia do školy s dôverou, že im bude aj v prípade problémov, alebo nezdaru venovaná patričná pozornosť zo strany učiteľa je veľkou pridanou hodnotou.
Makovičky vytvárajú pre deti priateľské a rešpektujúce prostredie, kde učenie sa nie je vynúteným drilom, ale snahou o proces plný samostatného uvažovania, kladenia otázok, vzájomného dialógu a tímovej práce.
V neposlednom rade oceňujeme snahu školy o neustále zvyšujúcu sa kvalitu vzdelávania ako detí tak aj pedagógov.
Ďakujeme!
Nagyoví
Po dvojročnej skúsenosti s klasickou veľkou školou v Nitre, kde triedy praskajú vo švíkoch, sme začali hľadať alternatívu. Hľadali sme niečo viac osobité, komunitné, rodinné.
Našli sme to v Makovičkách a nie len to, našli sme tu oveľa viac.
Našli sme školu, ktorá naozaj individuálne pristupuje k deťom. Kde učitelia hľadajú cesty a spôsoby ako deťom otvárať dvere, aby samé našli vlastné možnosti riešenia problémov matematických, či fyzikálnych. Kde rozvíjajú svoj tvorivý potenciál, kde spoločne objavujú zaujímavosti materinského jazyka, i cudzích jazykov.
Syn je momentálne žiakom šiesteho ročníka v Makovičkách. Do školy chodí rád, má tu kamarátov, aj vo vyšších ročníkoch.
Ako rodičia sme nadmieru spokojní s filozofiou školy, so spoluprácou a s jej ústretovým prístupom. Veľmi fandíme škole v jej rozvoji, že rozbehli II. stupeň vzdelávania, že hľadali a našli nové väčšie priestory pre školu, že vedenie školy, spolu s celým pedagogickým zborom vytrvalo a odhodlane napĺňa svoju víziu o škole 21.storočia.
Náš syn je súčasťou Makovičiek 8 rokov t.j. od ich presunu do Nitry.
Zažili sme rodinnú atmosféru, kedy v celej škole bolo 9 žiakov. Boli sme svedkami rozširovania tried, hľadania nových učiteľov, zreálňovania ideálov, nastavovania očakávaní, túžob ale i sklamania a obáv
Po toľkých rokoch skúseností sa snažíme vidieť školu reálne. Najviac oceňujeme vedenie detí ku kritickému mysleniu, snahu o vnímanie detí ako originálnych jednotlivcov, dávanie priestoru sebavyjadreniu a kritike, podporu kreativity, otvorenosť v komunikácii a možnosti diskusie.
Ako rodičom sa nám niektoré očakávania naplnili a niektoré nie. Verili sme, že od
syna nebudeme počuť vetu: „ Mne sa nechce učiť!“. Zjavne sme nemali reálne očakávanie.
Vyvažujú ho ocenenia od učiteľov, ktorí idú pod povrch a vidia dobro v našom synovi napriek jeho prehnanej kritickosti, dôraz na podporu vzťahov a netlačenie na výkon.
Najnovšie oceňujeme snahu školy vytvoriť komunikačný kanál medzi rodičmi a učiteľmi pre poskytovanie vzájomnej spätnej väzby.
Moja dcéra navštevuje Makovičky od prvého ročníka, aktuálne je v 6. ročníku.
Od prvého dňa túto školu miluje a aj teraz, vo vyšších ročníkoch, sa do školy vždy teší. Je to naozaj veľký rozdiel, keď to porovnám so staršou, dnes už dospelou dcérou, ktorá navštevovala klasickú školu.
Výhodou sú malé počty detí v triedach. Učitelia môžu pracovať s každým žiakom podľa jeho potrieb. Vytvárajú si s deťmi skvelé vzťahy, poznajú ich veľmi dobre a deti im môžu úplne dôverovať.
Rešpektujúci prístup, ktorý je základom tejto školy zaručuje, že deti sa neboja pýtať, keď niečomu nerozumejú. Sú podporované vo svojich silných stránkach a pochopené vo svojich slabostiach.
Množstvo predmetov majú tematicky prepojených. Každý výlet či expedíciu využívajú na nenásilné, zábavné vzdelávanie a čerpajú z neho aj na ďalších predmetoch v škole. Páči sa mi, že škola má svoju knižnicu a podporuje deti v čítaní kníh.
Deti dostávajú minimum domácich úloh, nie sú zaťažené bifľovaním sa poučiek, ale musia učivu rozumieť a pochopiť ho.